Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


måndag 19 mars 2012

Det bästa av två världar...


... måste man nog säga att gårdagen gav. Engelsk Mother's Day i mars, och så den svenska som kommer i maj - då får man nog säga att man blir bortskämd som mamma. Yngste sonen var sprickfärdig av stolthet när han överräckte sin bukett - sin första någonsin till en dambekant - och den äldre sonen hade gjort ett eget morsdagskort som han högtidligen lämnade över. Det kortet står prydligt inramat på mitt arbetsbord nu.

 
Ibland är det mycket slit att ha familj och det händer att jag tänker att jag blir knäpp på kuppen, men jag skulle aldrig byta bort det jag har fått. Inte för något i hela världen. Min knasiga, smågalna familj är det bästa som har hänt mig, och att vara morsa klår alla glamorösa äventyr i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar