Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


torsdag 27 september 2012

Denna dagen ett liv


Idag fick jag i alla fall med mig kameran ut på min promenad, och sommarens sista anemoner lyste upp i skymningen. Hade velat plåta dofterna som kom från alla restauranger också, mest curry eftersom det finns fler indiska restauranger här än fish and chipsställen. Men det gick inte.

Jag vill nog inte vara utan en stad ändå, fast jag mest sitter inne i skymningen, när stadens karaktär riktigt kommer fram.

För övrigt undrar jag hur alla hinner med att både vara snygga, utvilade, välorganiserade, ha ett vackert hem och fina barn, en kärleksrelation som funkar mer än hjälpligt, en fantastisk karriär, spännande fritid och många härliga vänner. Just ja, jag glömde: man ska ju hinna äta nyttigt och helst gott också, och sporta och pyssla lite på det. Hur gör man?

3 kommentarer:

  1. Ja du hur gör man? Skulle du komma på det får du gärna berätta:) Fast egentligen tror jag inte att någon lyckas med allt det där på riktigt. Men det är lätt att få det intrycket då och då, speciellt i bloggvärlden.
    Kram från en inte särskilt snygg och inte utvilad Maria som faktiskti inte heller har en fantastisk karriär men som ändå är nöjd med livet.

    SvaraRadera
  2. Jag har också undrat över hur andra hinner allt det där....
    Tror hjärnan har någon konstig ihopslagningsfunktion där man slår ihop allt man snappar upp som man ser och hör och som man tycker är idealiskt och så tror man sedan att man själv ska funka så....
    Det funkar inte!
    Har själv en galopperande organisation... dvs måndag morgon brukar funka bra, men sedan galopperar allt ihop sig till en enda röra av alla måsten.. Försöker tänka att det är bra att vi har kläder på kroppen, är friska, har mat på bordet och har tak över huvudet... sedan brukar det ändå lösa sig rätt bra med allt det andra ändå :) Jag brukar säga att vi är en kreativ familj.. känns som en positiv förklaring på vårt stök ;)...
    Snälla berätta om du kommer på knepet med att få ihop allt!!!
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Ja du! Trollar med knäna kanske, eller driver med sanningen en smula.
    Nöjd med min vardag och min sanning är jag i alla fall trots disk, tvätthögar och tokigt spelgalna pojkar.
    Ha en fin helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera