Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


torsdag 11 oktober 2012

Bra mammor


Dottern tittade på kastanjerna - eller vad de är - i skålen och sade:"De här är som en riktigt bra mamma tycker jag. De är mjuka inåt och tar hand om sina barn, men utanpå är de lite taggiga för att skydda dem. Fast sedan dör de ju förstås, och det är ju inte bra".

Så mycket mammavisdom från en elvaåring. Vårda, och beskydda, men se till att du inte knäcker dig och dör på kuppen. Tänk lite på dig själv också. Klok tjej det där.

5 kommentarer:

  1. Åh vad fint, så är det ju!
    Tror att jag vet hur hon kan vara så klok er lilla tös <3

    SvaraRadera
  2. Nä men åh, så underbart kloka ord ;) Så fint!

    kram kram Malin
    Ps, hopps du vaknar i ett rosa skimmer imorgon...fotoutmaning *hihi*

    SvaraRadera
  3. Så klok hon är din fina dotter - sådan mor sådan dotter :)
    Underbar bild.

    Du, inlägget om oss kvinnor och vårt sätt att vara, känna och tänka. Jag är väldigt tydlig i mina hormonsvängningar. Tror att jag mest känner av dem själv och har fram tills nu bra tyckt att det varit jobbigt. Men du beskriver så tänkvärt hur det faktiskt är. Tack fina du för att du delar med dig av dina tankar.
    förresten så kommer jag väldigt gärna på middag hos dig. Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Så klokt sagt! Jag tror att hon har alldeles rätt;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vishet har ingen ålder. Klart och tydligt :)

    SvaraRadera