Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


torsdag 7 juli 2016

Sommarfeeling

Jag njuter så av sommaren i år: de varma vindarna, solen som tittar fram för det mesta, och naturen som försöker bräcka sig själv med blommor och blad. En vanlig dag åker jag till jobbet på morgonen och är hemma lagom till lunchen med barnen. Sedan brukar vi öva simning med kidsen innan middag, i en liten pool i närheten, och då är ändå hela kvällen kvar sedan. Förra sommaren var jag sönderstressad och hann inte ens varva ner under semestern. Jag visste ju inte då att hjärnan skulle lägga av några månader senare, och att leva konstant på högvarv var normaltillståndet. Men det var då. I år är jag nöjd när jag städat lite hemma, eller efter några timmar med ofarliga uppgifter på arbetsträningen. Och det finns krafter kvar. Nyfikenheten på livet är tillbaka, och längtan efter att hitta på saker igen. Så enkla saker, och viktiga.

3 kommentarer:

  1. Det där låter bra - lugnt och bra. På rätt väg.
    Människan är ju inte klok egentligen, som jobbar och stretar för att kunna ta det lugnt. Det är en ond cirkel vi lätt hamnar i!
    Skön bil - min favoritfärg i sommarnyans!

    SvaraRadera