Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


måndag 19 september 2016

Måndagstacksam

Idag är det mulet och jag är ledig. Firar dagen med att städa lite. Att-göra-listan är dock alltid längre än orken så nu ligger jag på sängen och sparar viktiga uppgifter till en annan dag. Då blir det bra med lite aktiv tacksamhet, så man slipper stirra på allt som inte blev gjort.



Tacksamheten idag omfattar:

Min säng. Tänk att den alltid tar emot, utan frågor eller blickar, och bara låter mig vila när jag behöver.

Min nya gigantiska kudde. Läste på facebook om en kudde som kunde ta bort nackvärk, och slog till. Den är stor som ett ångfartyg, lätt som ett moln, och ja, den verkar bli vän med min nacke. Jag visste inte att ständig nackvärk kan ha med sovställningen att göra. Klart att den har. Så nu är jag tacksam att jag vet.

Min lånade spikmatta. Upplev 2006 på nytt liksom.

Mer tacksamhet: Assam-te, sms från goda vänner, skogspromenader och rinnande, drickbart vatten (ja, vi bor i Gävle :), husdrömmar, färdigtorkade kantareller och nya skor. Ha en ljuvlig vecka, och skriv en egen lista vettja. Kolla här.


4 kommentarer:

  1. Skogspromenader och kantareller en oslagbar kombination, man bara njuter av.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Härlig lista du radar upp! Kudden här... Hur hittar men den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kudden heter Anemon xl och går att googla. Antingen älskar man eller hatar verkar det som :)

      Radera
  3. Mycket nytt för mig i din lista; kudden och Assam-te. De får jag kolla upp :)
    Tack för att du är med och delar - det berikar!
    Kram

    SvaraRadera