Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


måndag 12 september 2016

Tacksam


Ja!!! Jag fick till det! Min egen tacksamhetslista, på rätt dag och med länk och bild och allt (gissa om jag är stolt nu). Idag är det måndag och solen skiner. Och jag är tacksam för...

 (drumroll)...

Att september är här. Jag får väl vänja mig vid att jag verkar älska september, det har jag inte fattat förut.

Att jag orkar baka idag, trallala.

Att träffa kollegorna och ha medarbetarsamtal. Och se fram emot fortsättningen på jobbet.

Att jag ska få låna en spikmatta till min knastriga nacke.

Min man. Alltid min man. Och mina barn förstås. Men min man!

Att jag kan vara tacksam nästa måndag med, det är ju världens vaccin mot bland annat missmod och missunnsamhet. Tack till den som startade den här tacksamhetsvågen!


4 kommentarer:

  1. Så mycket glädje i ditt inlägg! Härligt att läsa! Spikmatta är skönt när man vant sig :) Tens-apparat är ännu bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också funderat på tens, särskilt till dottern som har kronisk migrän. Spännande!

      Radera
  2. Härlig glädje :)
    September är en god månad, som någon, att tycka om! En sommarmätt månad med en aning höst - en skön månad!
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan - och favorit-månaden :)

    SvaraRadera
  3. Välkommen till tacksamhetsgänget och tack för att du delar med dig! Visst är september en härlig månad! Precis som alla de andra elva!
    Tack för titten inne hos mig och välkommen tillbaks :-)
    Kram

    SvaraRadera