Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


torsdag 5 juli 2012

Husmorstips för städfobiker

Jag tycker det är så vansinnigt tråkigt att städa! Det är bara det att jag mår så dåligt när det blir stökigt, så jag kommer inte undan. Plocka undan, dag ut och dag in, dammsuga, tvätta, hänga tvätt, torka damm, diska... Och det var bara idag. Imorgon börjar det om igen, det vet ju alla som inte har en egen städstab hemma.

Jag har i alla fall en metod som tar mig igenom städrutinerna när jag måste men absolut inte vill. Då sätter jag på tv:n. Det måste vara en reklamkanal, och något lagom spännande. På det viset kan jag sitta i soffan och slappa och titta på film. När det sedan blir reklam så skjuter jag upp ur soffan som en kanon och städar allt jag hinner under de fem minuter jag har på mig innan programmet börjar igen. Sedan börjar det om, med TV, lugn och ro en stund, och så turbostädning! Jag lurar mig själv att göra det som gör mig så uttråkad.

Jag borde kanske skämmas som håller på så här. Om det inte vore för att det faktiskt funkar. Jag hinner se miss Marple samtidigt som jag får en snygg diskbänk. Det är det som kallas en win win situation.

1 kommentar:

  1. Klockrent *S* Det där känner jag igen! Alltså är det härmed en vedertagen metod! *fick genast bättre samvete och gå och startar tv:n* ;)

    SvaraRadera