Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


torsdag 23 februari 2012

Vår i Chiddingstone


Idag kom våren till södra England. Fåglarna sjöng ut sin glädje i vartenda träd och vi passade på att åka till Tonbridge och möta några kära brysselsläktingar som var i trakten. Vi gick och gick i vårsolen och höll aldrig på att komma tillbaka till bilen. Men skönt var det.

Sedan åkte vi till Chiddingstone, en pytteliten Tudorby mitt ute i den engelska obygden. The National Trust har köpt upp hela byn för att den inte ska bli förstörd. Det kallar jag engegemang (låt vara att hela byn tog högst två minuter att gå igenom).


Jag blev kär också. I den enda motorcykel jag någonsin lagt märke till. Men så var det ingen vanlig motorcykel heller, mer som ett smycke, konstverk eller en nostaligtripp. Döm själva, men säg att den är snygg.


Den är fantastisk! En båge från 1918, i perfekt skick och en uppenbarelse där den stod på den lilla bygatan. Ägaren blev nog lite mallig när jag frågade om jag fick plåta den. Med all rätt.


Med risk att låta som en riktig nörd: Kolla bara tutan! I love it!

Skönt med dagar som dessa. En härlig utflykt i solen, med nya vyer och roliga människor man aldrig mött förut. Kära släktningar som man plötsligt upptäcker som vänner också. God mat (och då syftar jag inte på varmkorven vi bjöd på när alla kommit hem till vårt lilla hus). Och nu, en varm och skön säng. God natt.

3 kommentarer:

  1. Haha! Tar mig själv i att bläddra fort genom bilderna och rubrikerna... Lite fööör trött ikväll... kort natt natten som var... läsa en annan dag. Fina intryck iaf :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker motorcykeln var jättefin... tittar heller inte på fordon sådär extra... men står det en Royal Enfield (bildgoogla) så kan jag faktiskt stanna upp med blicken lite. Härligt med vår. Saknar dig!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar blogg Du har med alla fina bilder och texter. Kram

    SvaraRadera