Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


onsdag 9 november 2011

Det bästa


För en väldig massa år sedan började min man fråga mig på kvällarna vad som var det bästa som hade hänt mig under dagen. Då var det en livlina för oss båda, för jag var utmattad och inte något trevligt sällskap. Men nu är det en mysig tradition som har blivit en del av familjens liv, och som vi inte kan tänka oss att vara utan.

Det bästa som hände mig idag var att sitta i ett tyst, nystädat hus, med en kopp te och tända ljus som sällskap.Du som läser det här, vad var det bästa som hände dig?


2 kommentarer:

  1. Det bästa som hänt i dag var att jag bakade bullar och tre av mina barn stod på rad och ville smaka bulldeg :) Sen drömde tjejerna om när de blir så stora att de kan baka bullar själva, och jag njöt för att vi inte är där riktigt än. Jag älskar verkligen att ha små barn i mitt hus!

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt! Jag hade velat vara där.

    SvaraRadera