Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


lördag 19 november 2011

Pepparkakor


Vi bakade pepparkakor idag, det är ju första advent snart bevars. Jag hade på tok för mycket att göra, men ville så gärna ägna mig åt något roligt innan helgen var slut också. Så nu finns det alltså pepparkakor i huset. Och disk, och tvätt som behöver tas omhand, och annat som hör livet till.

Ibland får jag kämpa med mig själv för att inte hamna i veckotidningsträsket och tro att livet ska vara lika välstylat och perfekt som det ser ut i tidningarna. För det är ju inte det. Möjligen under korta, korta stunder, men i övrigt är det livet som pågår, och det tar plats.

Så nu sitter jag i soffan och vägrar må dåligt över allt jag inte hinner. Tar en pepparkaka istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar