Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


måndag 30 januari 2012

God morgon

Ny dag, ny vecka och ingen vet vad de har i sitt sköte. Det är så spännande med livet, att när man ser framåt kan man bara gissa och sedan får man se hur det blev egentligen. Jag vet bara en sak. Att Gud älskar oss lika uthålligt som en förälder älskar sina barn.

Kan någon se var himlen tar slut? Jag har prövat många gånger, innan jag fick barn och fortfarande hade tid med sådant brukade jag ligga i gräset och roa mig med att försöka hitta "taket" i himlen. Det gick förstås aldrig, och det var naturligtvis en del av leken. Så här står det i Bibeln: "HERRE, upp i himlen räcker din nåd, din trofasthet ända till skyarna."Upp till himlen räcker alltså Guds nåd över oss. Varje dag vi kan säga "idag".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar