Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


torsdag 19 januari 2012

Sova på jobbet


Ibland kan jag sakna att ha ett arbete att ta mig till, mest för miljöombytets skull och för att det var så skönt att cykla genom Sussex på morgnarna, de få veckor jag nu gjorde det innan maken fick sig en egen hemmafru. Man träffade kaniner, ekorrar, får, hästar, hjortar och fasaner på vägen, och det kan ju göra vem som helst glad. Den här bilden har Mr Stenlund tagit på vägen till sitt jobb. Jag förstår ju att han vill cykla.

Om jag går den kortaste vägen till mitt arbete på morgonen, så är det exakt tre steg - från sängen till min skrivhörna. Och det är ju också bra, om man vill ta en tupplur utan att chefen ser till exempel. Eller om man är som jag och älskar att gå omkring i morgonrock. Då kan man ju ha pyjama-day varje dag om man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar