Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


söndag 8 januari 2012

Söndag


Idag är det tomt i huvudet och glädje i hjärtat. Det är söndag i hela kroppen, och här ska inte tänkas en enda viktig tanke på hela dagen!

Halva familjen åkte just till Brighton med gästerna. Benjamin måste naturligtvis med, eftersom det är hans absoluta favoritställe för tillfället. Så fort vi ska på utflykt säger han, "Jag vet, vi åker till Brighton!" Jag är hemma med de andra barnen som har lite för mycket behov av just söndagsfrid för att orka med utflykt och äventyr idag också.

Men jag längtar dit. Den staden ger mig abstinensbesvär. Jag vill gå omkring på smågatorna, krasa omkring på stenstranden, prata och skratta med måsarna och förföras av den Engelska kanalen. Nåja, det kommer kanske fler dagar. Och i maj är det tänkt att en 40-åring ska fira sin ålderdom just i drömstaden, med vackra systrar och en älskad mor. Det blir grejer det.

1 kommentar:

  1. Det blir verkligen grejjer det!
    Jag håller med lille B, om jag kunde skulle jag tillbringa så väldigt många dagar just i Brighton!

    SvaraRadera