Vinden blåser vart den vill - vi blåste vidare


torsdag 1 december 2011

Keep calm. And carry on.

Förra julen fick Erik en plåtskylt i julklapp av mig. Den kommer från Past Times och är en remake av andra världskrigets propagandaskyltar, som sattes upp för att hålla modet uppe under bombräder och annat. (En motsvarighet från Sverige torde väl vara den kritiserade affischen En svensk tiger, gissar jag.) Jag tycker den här skylten är fantastisk!

Det fanns ju naturligtvis en annan anledning till att jag köpte just den här till maken också, man köper ju inte hem allt som man gillar. Men jag tänkte på de där tio minuterna innan middagen i vårt hem, när det är ebb i både blodsocker, humör och tålamod, och när man helst skulle vilja försvinna en halvtimme och komma tillbaka när alla har ätit. Det är för just den stunden vi har den här krigstids-skylten uppe. Kunde de så kan vi, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar